Ries kijkt in de spiegel met Rini van Trigt Directeur Quick 1905!!!

Wie: Rini van Trigt (6 januari 1965)
Opleiding: Havo – Nima marketing A en B  
Loopbaan: Inkoop en verkoper bij Voorwinden (mode)
Ontwikkeling sneaker (sportschoenen) vanaf 2001 Quick (Q1905)
Privé: getrouwd met Mieke, zoon Rainier (18) en dochter Suzanne (23)

Blijf geloven in succes

Wat zie je als je in de spiegel kijkt:
Een hardwerkende man, een levensgenieter, vooral rustig en kalm. 

Je bent al op een jonge leeftijd begonnen met voetbal (7jaar) toen al op Quick schoenen. Waarom Quick?
Ha ha, in die tijd was er geen ander merk voetbalschoenen, iedereen speelde op Quick.die toendertijd markleider was. 

In je actieve voetballoopbaan bij NSVV 3 x kampioen in de hoofdklasse, geen behoefte gehad om prof te worden in die tijd?
Nee helemaal niet, de verdiensten waren ook niet geweldig in die tijd. Wel getijfeld maar uiteindelijk gekozen voor een maatschappelijke carrière. 

Herman Jansen begon al in 1905 met het maken en verkopen van voetbalschoenen, veel bekende voetballers droegen de naam uit, ga je ook die kant op?
In principe is het verkopen van sneakers ons hoofddoel, wel sponseren we ook Excelsior   Rotterdam – Cambuur Leeuwarden en uiteraard Joost Luiten.Ook veel amateur voetbalclubs dragen onze kleding waaronder ook topclub Katwijk. 

Een vergeten merk herstarten als Quick (in 2001 Q 1905) doe je niet zomaar!!!

Je durfde wel, eigenwijs, eenvoudig of gewoon mouwen opstropen.
Door een scriptie voor onderzoek naar het voetbalmerk Quick had ik al een goed gevoel over het merk Quick. Via een monster van een nieuwe schoen werd ik erg enthousiast, een retro trend kon de markt wel gebruiken. Het merk Quick (Q1905) richt zich op vrije tijdsschoeisel, sportieve casualkleding en dito tassen. Een simpel product maken was ons doel.

Je bent aardig op weg om Q1905 weer een wereldspeler te laten worden, of is het al. Word je daar niet nerveus van?
Nee helemaal niet, de online verkoop gaat geweldig, we werken met een klein flecibel team om ons werk te doen. Wel is de distributie sterk veranderd voornamelijk door het internet. Overal en op ieder moment in de wereld kan je reageren op de ontwikkelingen in de markt.   

Jouw kracht als zakenman is dat je altijd bereikbaar bent, is dat niet lastig voor je omgeving?
Zeker weten, het is lastig om zo maar vier maanden per jaar altijd op weg te zijn. Mijn gezin heeft daar begrip voor. De momenten met het gezin geniet ik uiteraard heel veel van. 

Snel geld verdienen is niet het belangrijkste van het bedrijf, hoe sta je daar tegenover?
Als bedijf gaan wij altijd voor de lange termijn, hardlopers zijn meestal doodlopers. Er is altijd een bepaalde spanning of de omzetten groeien en je de targets kan halen. Af en toe een korte vakantiebreak houd je scherp.   

Veelal reclame maken via social media, weinig persmomenten, waarom doen jullie dat?
Wij geven regelmatig digitale nieuwsbrieven uit, hebben met Joost Luiten een prima persoon en mens, voor de naamsbekendheid van Q1905, zijn actief bij het ABN-tennistoernooi in Rotterdam, en daarbuiten nog persmomenten die zorgvuldig worden gepland. Ook bekende Nederlanders dragen de naam Q1905 uit. 

De laatste jaren ben je ook in de golfmarkt actief, is toch wel moeilijk, ondanks uithangbord Joost Luiten. Veel gesettelde merken zijn al op de markt.
De golfmarkt in Nederland is vrij klein, daar kun je niet of nauwelijks verder mee groeien.  Je breed orienteren en de markt verkennen blijf je bij in de sportmarkt. De bekende sportmerken zitten stevig in de markt, wij doen ook gewoon mee. 

De afgelopen tijd ben je meer golf gaan spelen, voornamelijk zakelijk, is dat geen opgave?
Golf vind ik een fantastische sport, kijk altijd uit naar een dagje golf. Het zakelijk zie ik niet zo. Plezier in golf en even wat anders aan je hoofd is prima.

Hoe hou je alle ballen in de lucht met werk en gezin, veel in buitenland etc.
Ballen in de lucht vind ik wat overdreven, mijn gezin is de thuisbasis en deze is goed in evenwicht, niet meer of minder. 

Je komt zelfverzekerd over, lijkt vanzelfsprekend of niet????
Zelfverzekerd wil ik het niet noemen, ben wel vrij positief en weet ik wat ik wil.

De aanwas binnen het golf met jeugd stagneert, jouw toekomstige klanten. Wordt lastig???
Denk niet dat wij er last van krijgen, meer life style en de algemene sporten richten wij ons op.    

Kijk je ver vooruit in je werkzame leven of zie je wel wat op je pad komt?
Echt ver vooruitkijken doe ik niet, zeker is dat ik de komende paar jaar met volle inzet doorgaat en vooral positief blijven, hoe het verder loopt zien we wel. 

Ben je tevreden met je spiegelbeeld?
Innerlijk ben ik wel tevreden, de balans is in evenwicht, ben gezond en heb een fijn gezin. Meer kan je toch niet wensen. Genieten van elke dag is het parool.

Search